Start seizoen ’18-’19
7 september 2018
One more week… until the weekend at the movies!
9 november 2018
Start seizoen ’18-’19
7 september 2018
One more week… until the weekend at the movies!
9 november 2018

SVU op bezoek bij Pharmafilter US DS 1

Gisteravond was SVU door US uitgenodigd om te kijken naar een eredivisiewedstrijd van hun eerste damesteam. En wat een wedstrijd was het! US DS 1 is dit seizoen gepromoveerd naar de eredivisie en nodigt elke wedstrijd een andere vereniging uit om te komen kijken en aanmoedigen. Vanwege ADE was 18 oktober de datum dat de leukste studentenvereniging van Amsterdam was uitgenodigd om te komen kijken. Na de wedstrijd stond er namelijk een DJ klaar om er een mooi feestje van te maken.

Natuurlijk hielden we de SVU eer hoog en werden de beste liedjes gezonden. Toegegeven, we werden hier en daar raar aangekeken, maar na alle oefening op het introweekend konden we het niet laten om van ons te laten horen (“het is rood, het is wit en je weet dat ‘ie er zit…”). De wedstrijd was ontzettend tof om te zien, waar US helaas aan het kortste eind trok en met 0-3 het veld moest verlaten. In de laatste set kwamen ze nog erg dichtbij, maar het mocht niet baten. Wel hele mooie aanvallen en passes gezien. De passes kwamen overigens regelmatig tegen het plafond aan, we kennen allemaal de limieten van de Amstelcampus ;). Hoogtepuntjes was twee services via het net vlak achter elkaar (“punt is punt, jalaaalalala”). Ook mooi om te zien dat ook spelers uit de eredivisie regelmatig nog in het net serveren.

Wij hebben heel erg genoten! Heb je nou deze wedstrijd gemist? US speelt nog genoeg thuiswedstrijden bij de Amstelcampus, langsgaan is zeker een aanrader!