Wereldrecordpoging – de voorbereidingen
15 november 2017
Show all

Wereldrecordpoging – Highlights na 70 uur

Inmiddels hebben onze bikkels er al 70 van de 101 uur op zitten. Hieronder zie je een overzicht van de highlights van de afgelopen dagen.

Wereldrecord in de media

Verschillende media zijn in de sporthal langs geweest om verslag te leggen van deze heldendaad. Zie bijvoorbeeld:

Meester Tim op Facebook

Tim Rozendaal had de meest enthousiaste supporters in de vorm van de kinderen in zijn klas, die uitgebreid hun "Meester Tim" kwamen aanmoedigen. Daarnaast geeft hij ook geregeld updates op Facebook. Zie bijvoorbeeld zijn status updates na dag 1, na 36 uur, en na 55 uur.

Scheidsrechter Mo

Mo Beerenpoot heeft zichzelf op de kaart gezet als favoriete scheidsrechter van de week. Deze nachtbraker, die geregeld nachtdiensten moet draaien in het ziekenhuis, besloot zich meerdere nachten als scheidsrechter op te geven en wist met zijn humor en keiharde shade de stemming er zelfs midden in de nacht goed in te houden.

Marjolein's ongekende talent

No words needed

Interview met Festus

Festus (15) is muzikant, rapper, maar ook voetballer. Hij speelde al meerdere keren tegen Only Friends. Wij stelden hem hier een paar vragen over.

Festus, hoe lang speel je al voetbal?
Oh dat weet ik echt niet, al zo lang als ik me kan herinneren. Eerst speelde ik bij een andere club, maar toen gingen we met het hele team naar Dios. Bij de andere club konden ze niet goed rekening houden met ons. Er waren kinderen die moeilijk konden lopen, of autisme hadden, meestal lichamelijk maar soms ook een beetje geestelijk beperkingen.

Hoe vind je dat, zo voetballen?
Ik vind het heel erg leuk, maar soms is het ook wel lastig. Bij Only Friends zit er bijvoorbeeld iemand in een kar, omdat hij moeilijk kan lopen. En dan loopt hij steeds expres tegen mij aan. Dat krijg je als je fanatiek bent, maar het is wel soms moeilijk om rekening mee te houden. Als het te erg wordt zegt de coach er wel wat van. Soms maken we wel een beetje ruzie, maar ik houd daar niet van. Dan ga ik liever op tijd weg, of ik zeg "jongens geen ruzie maken gewoon voetballen". Voetballen is gewoon leuk, niet om het winnen maar gewoon om het plezier.

Jullie spelen dan tegen Only Friends, hoe werkt dat dan in de competitie? Spelen jullie altijd tegen andere jongens met een beperking?
Ja eigenlijk wel. Soms speel je teams waar je het niet echt ziet, dat ze een beperking hebben. Dan hebben ze bijvoorbeeld ADHD ofzo, of worden ze snel boos. Maar niet echt dat ze niet kunnen lopen. Dus nog wel veel verschil tussen teams.

Hoe zit dat dan met de regels?
Hmm, volgens mij mag je elkaar niet aanraken. En je mag geen harde slidings maken. Bij Ajax en PSV zie je dat wel meer, dat ze hele harde slidings maken. Dat mag hier niet. Ik kan het wel hebben, maar iemand die niet kan lopen niet. Ik heb dat wel eens gezien, dat ze een sliding gingen maken bij iemand die niet goed kan lopen. Dat is niet aardig en niet respectvol. Hij kan er niks aan doen dat hij een beetje anders loopt.

Maar jij bent dus ook al vaker bij Only Friends geweest?
Ja, ik denk dat wij vaker bij hun zijn geweest dan zij bij ons. Ze hebben daar wel meer dingen, je kunt ook atletiek en tennis en dat soort dingen doen. We zijn er ook wel eens met school voor een dag een sportdag gaan doen, toen zijn we gaan hockeyen. Er komen dan kinderen van scholen van best ver. De mensen daar geven je wel meer aandacht dan bij gewoon voetbal.

Wie is jouw allergrootste sportvoorbeeld?
Pogba! Hij is kapot goed, ik lijk op hem.

Ook zijn vader Rob, de trainer van ons Dames 1, vertelt vol enthousiasme over Only Friends
Je zou er eigenlijk een keer langs moeten gaan. Ze hebben een supermooie hal, met allemaal faciliteiten voor mensen met een beperking. Bijvoorbeeld grote liften, zodat rolstoelers naar de zaal kunnen komen. Ook hebben ze een soort paneel, waarmee ze kunnen kiezen wat voor lijnen er op de grond zichtbaar moeten zijn. Dat maakt het een stuk makkelijker voor veel kinderen. Het is in elk geval een hartstikke goed doel, en mooi dat SVU dit kan doen.

Doneren kan nog steeds! Zo kun je bijvoorbeeld wat geld overmaken naar onze rekening NL12 INGB 0004 4038 95 tnv SVU Volleybal onder vermelding van "Bijdrage recordpoging". Of kom ons nog even aanmoedigen; tot vrijdag 16:00 zijn we in elk geval nog volop bezig!

Livestream

Ook na bijna 75 uur zijn onze spelers nog live te volgen! Zie het Youtube kanaal.